Loading...

Tryghedsgaranti på din fremtidige rejse

Vi vægter din tryghed meget højt. Vi tilbyder dig derfor en tryghedsgaranti, som gør, at alle rejser som bestilles nu, fortsat vil blive fuldt refunderet, såfremt rejsen ikke kan gennemføres pga. rejsevejledninger.

Vi har annulleret og tilbagebetalt alle rejser 14 dage frem i tiden, og vi fortsætter med denne arbejdsgang indtil videre.

Vi fortsætter med at tilbyde gode pakkerejser med fuld service og sikkerhed til vores rejsemål i Østen, Vesten, Mellemøsten og Indiske Ocean og Europa.

Vi glæder os til at hjælpe med jeres næste rejse! 

Med vores Tryghedsgaranti får du:

  • Alle bestilte rejser vil blive annulleret og refunderet hvis rejsevejledningen fraråder at man rejser til området (orange eller rødt område).
  • Rejser vil fortsat blive refunderet, hvis problemerne med Covid-19 varer længere, end vi tror, og kommer til at påvirke den nye rejse, du bestiller.

Tryghedsgaranti

COVID-19 og din rejse

Vi følger naturligvis situationen med Corona nøje, og vi lægger os 100% op ad anbefalingerne fra Udenrigsministeriet (UM) og UM’s rejsevejledning vedrørende de forskellige destinationer. Vi anbefaler desuden, at du følger Sundhedsstyrelsens råd og vejledninger, der løbende opdateres. 

Hvis du køber en rejse hos os, er du altså altid i sikre hænder. Vi er medlem af Rejsegarantifonden (medlemsnummer 1478), der er sat i verden for at sikre kunderne og deres penge, hvis et rejsebureau går konkurs. Læs nærmere om hvordan du er dækket af Rejsegarantifonden her. Derudover følger vi vejledningerne fra Pakkerejseloven. Du er altså sikret på absolut bedste vis. 

Nedenfor kan du se, hvordan du skal forholde dig ift. din kommende rejse med os. 

 

  • Når du rejser til udlandet
    Det er dit eget ansvar at overholde de til rejsen nødvendige indrejsekrav, herunder at være i besiddelse af de af destinationslandet påkrævede dokumenter. EU-landende har i samarbejde lavet hjemmesiden Re-open EU, hvor du altid kan finde de senest opdaterede informationer om indrejse, ophold og transit i alle EU-lande. Hjemmesiden er tilgængelig på 24 forskellige sprog og findes ligeledes i en App-version til både Google Play og App Store. Du har også mulighed for at læse mere om de enkelte lande via de danske ambassaders hjemmesider.
  • Hvis UM fraråder indrejse til din feriedestination, når du køber din rejse
    Du kan frit købe en rejse til et land uanset Udenrigsministeriets rejseanbefalinger i købsøjeblikket. Da rejsevejledningerne ændres løbende, kan vi ikke vide, hvordan situationen er på afrejsetidspunktet, og det er ikke usandsynligt, at et land, der frarådes indrejse i nu, kan åbne for indrejse om få uger eller måneder. Du kan derfor sagtens købe en rejse til et land, der er "orange" eller "rødt" på købstidspunktet. Hvis Udenrigsministeriet fraråder ikke-nødvendinge rejser til den pågældende rejsedestination på dit afrejsetidspunkt, får du fuld refusion af pakkerejsens pris - altså OGSÅ selvom du købte rejsen på et tidspunkt, hvor det respektive land var markeret som "orange" eller "rød". Pengene tilbagebetales senest 14 dage efter din rejse skulle have været gennemført.
  • Hvis UM fraråder indrejse til din feriedestination, når afrejsen nærmer sig
    Hvis du har købt en pakkerejse til et land, som Udenrigsministeriet pludselig fraråder alle ikke-nødvendige rejser til, kan du få refunderet det fulde beløb for pakkerejsens pris. Det gælder uanset, om myndighederne i det gældende land har valgt at åbne landets grænser. Ligeledes er det også gældende, hvis din rejsedestination har indrejserestriktioner eller karantænekrav for danskere ved afrejsetidspunktet, som gør, at du ikke kan rejse dertil. Vi har sat en ære i at tilbagebetale vores kunder hurtigst muligt, hvis deres pakkerejse er blevet aflyst grundet Corona. Alle kunder har fået tilbagebetalt deres penge senest 14 dage efter rejsen er blevet annulleret. Det er også altid en mulighed at modtage et gavekort på pakkerejsens pris, så du kan bruge det på en ny rejse i fremtiden.
  • Hvis din pakkerejse ikke kan gennemføres
    Hvis din pakkerejse eller en stor del af den ikke kan gennemføres, har vi ret til at aflyse rejsen. Det vil fx være tilfældet, hvis Udenrigsministeriet fraråder alle ikke-nødvendige rejser til det land, rejsen går til, hvis transporten til destinationen ikke kan gennemføres, hvis aftaler med leverandører må ændres eller andet. I tilfælde af, at en rejse ikke kan gennemføres underretter vi dig herom hurtigst muligt, og du har krav på at få tilbagebetalt det beløb du har betalt for pakkerejsen.
  • Køb en god rejseforsikring
    Hvis du køber en rejse hos os, er du altid i sikre hænder. Det er dog stadig vigtigt, at du tilkøber en god forsikring. Vi anbefaler, at du køber din rejseforsikring og afbestillingsforsikring hos Gouda, som giver en sikker dækning - også i forbindelse med Corona. De dækker generelt bedre end almindelige indboforsikringer og forsikringer gennem kreditkortselskaber. Gouda dækker blandt andet, hvis du testes positiv for Coronavirus før din afrejse og dermed bliver sat i karantæne, eller hvis du bliver sat i karantæne under selve rejsen og ikke kan rejse hjem på den planlagte dato. Derudover dækker Gouda feriekompensation, hvis du har været syg på din rejse. Læs om Goudaforsikringer i forbindelse med corona her
  • Ombooking eller gavekort?
    Hvis din pakkerejse bliver aflyst pga. Udenrigsministeriets anbefalinger eller det pågældende lands indrejserestriktioner for danskere, kan du enten vælge at få pakkerejsens pris refunderet eller modtage et gavekort på pakkerejsens pris. Har du derimod interesse i at ombooke din pakkerejse til en ny dato eller destination, kan vi undersøge mulighederne for dig. Det kræver dog, at vi undersøger mulighederne hos vores partnere/leverandører, hvorfor en ombooking ikke kan garanteres. Vi gør dog altid vores bedste for at hjælpe dig.
  • Afbestillingsregler
    Hvis du ønsker at afbestille en rejse til et land, som Udenrigsministeriet ikke fraråder at rejse til, gælder vores almindelige rejsebetingelser.
  • Betalingsfrister
    Trods den nuværende situation henstiller vi til, at restbeløb indbetales som normalt. Betalingsfristen er uændret og fremgår af dit rejsebevis. Manglende indbetaling af restbeløb vil anses som mislighold af aftalen. Det betyder, at vi kan annullere din bestilling, og at dit depositum vil gå tabt. Ønsker du selv at annullere din rejse, gælder vores almindelige afbestillingsregler. Indbetaler du derimod restbeløbet, har du overholdt din del af aftalen, hvilket giver ret til fuld refusion af pakkerejsens pris, skulle din rejse blive annulleret på baggrund af Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Det er naturligvis vores anbefaling, at du indbetaler restbeløbet, da du gennem både Pakkerejseloven og Top Tours medlemskab af Rejsegarantifonden er sikret på bedste vis.
  • Refundering
    Vi refunderer pakkerejsens pris senest 14 dage efter en rejse bliver annulleret.
    Produkter der er forbrugte/påbegyndte som f.eks. præmie for afbestillingsforsikring eller rejseforsikring kan ikke refunderes. Det samme gælder ydelser købt ifm. rejsen, men direkte udenom rejsebureauet, som fx. parkering i lufthavn, billeje, togbilletter, entreer, udflugter mm. 

OBS! Hvis der kommer ændringer i din rejse, vil du altid blive informeret herom!

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen har lavet en oversigt over dine rettigheder, hvis du har købt en pakkerejse - du kan læse nærmere om, hvad de nye rejsevejledninger betyder for dig i denne guide. 

Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du ikke finder svar på dine spørgsmål her på siden. Kontakt os på (+45) 70 201 208.